takakelkan vaihto
etupään pudottua lähemmäs lattiaa, takapää näytti suorastaan nousevan taivaisiin.
siispä tallihenkilökunta antoi tuomion:
alkuperäisen taka-akseliston tilalle vaihdetaan kilpurin takakelkka jousineen päivineen. takakelkka siistissä paketissa odottamassa asennusta:
ensimmäinen ongelma projektissa: yksi takakelkan korikiinnikkeiden pulteista oli niin ruostunut kiinni, että se piti työstää erinäisillä työkaluilla irti korista.
tämän jälkeen päästiinkin siihen toiseen ja isompaan ongelmaan käsiksi - miten saada takakelkka irti korista. puslat olivat luonnollisesti oikein mukavasti ruostuneet kiinni koriin. tarvittiin siis hieman luovaa ajattelua ja tähän tilanteeseen sopivaa yleissäätötyökalua - saksitunkkia.
oikeiden työmenetelmien (voimaa, enemmän voimaa ja hieman viekkautta) jälkeen vanha takakelkka putosi pois korista.
tallitonttu meditoi jo seuraavaa haastetta, miten siirtää uusi takakelkka autoon?
oikea vastaus: kovalla työllä,
tunkilla,
...sekä tietenkin hyväksi havaitulla hienosäätöerikoistyökalulla - saksitunkilla.
vielä pientä ahertamista kiinnikkeiden kanssa:
ja lopulta taka-akselisto mataline kisajousineen ja -iskareineen on saatu auton alle.
hyvä eli matalahan siitä tuli, eikä mennyt kuin melkein koko lauantaipäivä ja sunnuntaina puoli päivää. tuosta harjoittelusta oppinut henkilökuntamme osaisi nykyisellä tietotaidolla, erikoisosaamisella ja työkaluilla tehdä saman työn parissa tunnissa. oppia ikä kaikki!

siispä tallihenkilökunta antoi tuomion:

alkuperäisen taka-akseliston tilalle vaihdetaan kilpurin takakelkka jousineen päivineen. takakelkka siistissä paketissa odottamassa asennusta:

ensimmäinen ongelma projektissa: yksi takakelkan korikiinnikkeiden pulteista oli niin ruostunut kiinni, että se piti työstää erinäisillä työkaluilla irti korista.

tämän jälkeen päästiinkin siihen toiseen ja isompaan ongelmaan käsiksi - miten saada takakelkka irti korista. puslat olivat luonnollisesti oikein mukavasti ruostuneet kiinni koriin. tarvittiin siis hieman luovaa ajattelua ja tähän tilanteeseen sopivaa yleissäätötyökalua - saksitunkkia.

oikeiden työmenetelmien (voimaa, enemmän voimaa ja hieman viekkautta) jälkeen vanha takakelkka putosi pois korista.


tallitonttu meditoi jo seuraavaa haastetta, miten siirtää uusi takakelkka autoon?

oikea vastaus: kovalla työllä,

tunkilla,

...sekä tietenkin hyväksi havaitulla hienosäätöerikoistyökalulla - saksitunkilla.

vielä pientä ahertamista kiinnikkeiden kanssa:


ja lopulta taka-akselisto mataline kisajousineen ja -iskareineen on saatu auton alle.

hyvä eli matalahan siitä tuli, eikä mennyt kuin melkein koko lauantaipäivä ja sunnuntaina puoli päivää. tuosta harjoittelusta oppinut henkilökuntamme osaisi nykyisellä tietotaidolla, erikoisosaamisella ja työkaluilla tehdä saman työn parissa tunnissa. oppia ikä kaikki!
2 Comments:
"osaisi nykyisellä tietotaidolla, erikoisosaamisella ja työkaluilla osaa nyt tekemään"
WTF?
katos, joku luki ihan tänne asti. :) ok, korjaan kirjoitusvihreeni.
Lähetä kommentti
<< Home