maanantaina, huhtikuuta 25, 2005

rataleiman ajo-osuus

rataleiman ajo-osuus suoritettiin viime viikonloppuna alastaron moottoriradalla. kilpurin viimeistelyyn ja kuljetukseen meni niin mukavasti aikaa, että ruhtinaallisten yöunien (3,5 h) olimme virkeinä radalla osallistumassa koulutukseen. ensin käveltiin rata läpi jolloin oikeat ajolinjat näytettiin kädestä pitäen.

tämän jälkeen päästiin tositoimiin. lapis blau odottaa jo innokkaasti radallepääsyä.

valitettavasti liika into kostautui ja ensimmäisen kierroksen jälkeen kilpuri osui pääsuoran alussa olevaan routapattiin, hyppäsi hieman jonka seurauksena vetoakseli hajosi. mutta, kuten jo aiemmin todettua, kilpuri SYSÄÄ!

samana viikonloppuna samat tekniset ongelmat kiusasivat myös hieman tunnetumpaa tiimiä:
"Hehheh, tuli vastaan sfnet.urheilu.moottoriurheilussa ja tunsin piston sydämessä. Korvasin vain tiimin nimen (oli McLaren) ja nyt kuulostaa liiankin tutulta:

"Mistä perkeleestä ne ne osansa oikein hankkii? Biltemasta?! Jos autossa ei kestä VETOAKSELI, niin mikä siinä sitten voi kestää? Nopeahan auto on, ei siinä mitään, mutta Maximum Atakilla loppuu taas kisat kesken, jos ne tällä tavalla aikoo selvittää missä kaikessa täytyy parantaa."


tämä on motorsporttia parhaimmillaan, teknisiä vikoja sattuu. silti testikuljettajamme hymy hieman hyytyi tapauksesta. huomaa ajoPUKU!


siispä jouduimme vuokraamaan rata-ajoon eagle racingilta vuokra-autot ja sen jälkeen alkoi taas sitä hymyä löytymään.

lauantaina kaksi tiimin jäsentä suoritti ajo-osuuden menestyksekkäästi.

samaan aikaan kaksi tiimin jäsentä kävi hakemassa uuden vetarin mutta vanhan mutteri oli niin pahasti ruostunut kiinni ettei sitä saanut auki edes essonpaarin ammattilainen.

loppuilta menikin sitten samaan projektiin - tuloksetta.


ruhtinaallisten yöunien (7 h) jälkeen loput kaksi tiimin jäsen vuokrasivat jälleen tutuksi tulleet kotka-autot. vauhti parani silmissä kunnes takasuoralla kokeiltiin jo viitosta ennen las palmasin jarrutusta - lopputuloksen arvannette tästä kuvasta.

auto valui siis hieman hiekalle ja siitä puhdistettiin turhat hiekat pois ja sen jälkeen meno jatkui normaalisti.

sunnuntain loppukokeissa molemmat lähdöt onnistuivat nappiin...



...ja lisenssi sekä rataleima oli suoritettu koko porukalta. teoriaosuudestakaan ei tullut ehtoja kenellekään, pikemminkin päinvastoin eli saatiin kehuja. oikea rata-ajo antoi uskoa siitä, että kaikki tämä on vastoinkäymisistä huolimatta sen arvoista.