onnistuneet testit ahvenistolla
kävimme sunnuntaina koko tiimin voimin suomen bmw-kerhon ratapäivillä testaamassa kilpuria. heti saavuttuamme varikolle, lapis blau herätti ansaitsemaansa huomiota.

tankkauksen jälkeen pystytimme varikon katoksen alle. kilpuri pääsi arvoiseensa seuraan tiimin motorsporttien keskelle.

juha sai kunnian lähteä ekalle stintille.



koko tiimin ajettua yhden stintin, totesimme että auto on aivan kamala ajaa kun se ei meinaa mennä lainkaan suoraan vaan venkoili miten sattui. mutkissa auto kyllä toimi eli ohjauksessa oli liikaa haritusta, jota pikaisesti säädimme pienemmälle.

tämän toimenpiteen jälkeen alusta alkoi tuntua paremmalta ja ajokin alkoi maistua.

seuraavaksi ongelmaksi havaitsimme peräpään pito-ongelmat, mm. #3-mutkassa auto suti holtittomasti vielä nelosella. syyksi epäilemme madalluksen takia liian rajuiksi muuttuneita pyöränkulmia jolloin sisempi pyörä pääsee sutimaan kun sillä on kosketuspinta-alaa vain pieni osuus renkaasta. kuvasta asiaa selviää hyvin:

näistä pienistä ongelmista huolimatta päivä oli todella menestyksekäs, autoa jouduttiin vain tankkaamaan (okei, bensa loppui kaksi kertaa kun bensamittari ei toimi vielä) ja kierroksia tuli sentään yhteensä lähemmäs viitisenkymmentä.

osallistuimme myös koko tiimin voimalla leikkimieliseen sprinttikisaan ja nopein kuski oli jussi.

kaikki kiva loppuu aikanaan ja nyt meillä on tiedossa pientä tekemistä takapyöräntuennan kanssa saadaksemme pyöränkulmat paremmaksi. sen jälkeen auto todennäköisesti alkaa olla pikkuhiljaa ihan kilpailukykyinen. ennen kisoja joudumme myös vaihtamaan vaihdelaatikon, sillä nelosvaihde rusahteli pahaenteisesti vaihdettaessa. testipäivä oli kuitenkin osoittanut auton toimivuuden ja ajoimme hyvillä mielin takaisin tallille.
tankkauksen jälkeen pystytimme varikon katoksen alle. kilpuri pääsi arvoiseensa seuraan tiimin motorsporttien keskelle.
juha sai kunnian lähteä ekalle stintille.
koko tiimin ajettua yhden stintin, totesimme että auto on aivan kamala ajaa kun se ei meinaa mennä lainkaan suoraan vaan venkoili miten sattui. mutkissa auto kyllä toimi eli ohjauksessa oli liikaa haritusta, jota pikaisesti säädimme pienemmälle.
tämän toimenpiteen jälkeen alusta alkoi tuntua paremmalta ja ajokin alkoi maistua.
seuraavaksi ongelmaksi havaitsimme peräpään pito-ongelmat, mm. #3-mutkassa auto suti holtittomasti vielä nelosella. syyksi epäilemme madalluksen takia liian rajuiksi muuttuneita pyöränkulmia jolloin sisempi pyörä pääsee sutimaan kun sillä on kosketuspinta-alaa vain pieni osuus renkaasta. kuvasta asiaa selviää hyvin:
näistä pienistä ongelmista huolimatta päivä oli todella menestyksekäs, autoa jouduttiin vain tankkaamaan (okei, bensa loppui kaksi kertaa kun bensamittari ei toimi vielä) ja kierroksia tuli sentään yhteensä lähemmäs viitisenkymmentä.
osallistuimme myös koko tiimin voimalla leikkimieliseen sprinttikisaan ja nopein kuski oli jussi.
kaikki kiva loppuu aikanaan ja nyt meillä on tiedossa pientä tekemistä takapyöräntuennan kanssa saadaksemme pyöränkulmat paremmaksi. sen jälkeen auto todennäköisesti alkaa olla pikkuhiljaa ihan kilpailukykyinen. ennen kisoja joudumme myös vaihtamaan vaihdelaatikon, sillä nelosvaihde rusahteli pahaenteisesti vaihdettaessa. testipäivä oli kuitenkin osoittanut auton toimivuuden ja ajoimme hyvillä mielin takaisin tallille.
0 Comments:
Lähetä kommentti
<< Home