ohjausakselin vaihto
palataanpa taas sedänsedaneista takaisin kilpuriin. viime viikonlopulla vaihdoimme autoon myös ohjausakselin - helppo homma mutta selostetaanpas nyt sekin kun projektista löytyy kuvia. koska projektiautomme oli varastettu, rattilukko oli rikottu ja virtalukon sähköjohtoja oli katkottu ja omavaltaisesti yhdistetty. siispä järkevin ratkaisu oli vaihtaa autoon uusi rattiakseli kipatusta kilparista.
homma alkoi vanhan ohjausakselin irroittamisella, joka on kiinnitetty pyöreillä pulteilla eli näiden irtisaamiseksi piti käyttää jokaisen autoropaajan suosikkityökalua - rälläkkää.
tämän jälkeen vanha ohjausakseli pultattiin irti tulipellistä ja - voila! - koko akselihan on irti. ohjausvaihteestahan akseli pultattiin irti etuakseliston vaihton yhteydessä.
ennen uuden akselin asentamista, piti vaihtaa tulipellin kiinnike, joka onnistu kunhan keksittiin käyttää apuna ruuvipenkkiä. uuden akselin asentamisessa kahdelta kaverilta ei mennyt montakaan tovia.
lopussa kiitos seisoo, nyt kilpurissa on jälleen toimiva ohjaus ja rattikin tuli asennettua suoraan (vaikkei se kuvasta ilmenekään).
homma alkoi vanhan ohjausakselin irroittamisella, joka on kiinnitetty pyöreillä pulteilla eli näiden irtisaamiseksi piti käyttää jokaisen autoropaajan suosikkityökalua - rälläkkää.

tämän jälkeen vanha ohjausakseli pultattiin irti tulipellistä ja - voila! - koko akselihan on irti. ohjausvaihteestahan akseli pultattiin irti etuakseliston vaihton yhteydessä.

ennen uuden akselin asentamista, piti vaihtaa tulipellin kiinnike, joka onnistu kunhan keksittiin käyttää apuna ruuvipenkkiä. uuden akselin asentamisessa kahdelta kaverilta ei mennyt montakaan tovia.


lopussa kiitos seisoo, nyt kilpurissa on jälleen toimiva ohjaus ja rattikin tuli asennettua suoraan (vaikkei se kuvasta ilmenekään).

0 Comments:
Lähetä kommentti
<< Home