E90 ensiesittely
tuli sitten tänään käytyä uuden 3-sarjan, koodinimeltään E90, ensiesittelyssä stadissa. ensin katseltiin mainosvideota, kuunneltiin ylistäviä puheita ja ihasteltiin lahjapakkauksessa olevaa autoa.
lopulta auto paljastettiin ja ihan kivaltahan se näytti:
tosin tuo takaluukku näyttää jotenkin tutulta - ihankuin se olisi kopioitu avensiksesta?
ja mihin ihmeeseen on hävinnyt lämpömittari?
pienistä puutteistaa huolimatta uusi 3 on tyylikäs. sen lisäksi tehoa on tullut mukavasti lisää uusiin malleihin eivätkä hinnatkaan ole aivan mahdottomasti nousseet. eli tälle mallille voi povata oikein mukavaa myyntimenestystä.
jännittävä yksityiskohta on se, että E90:ssä ei ole takaluukun kannessa enää työkalusarjaa.
tämähän on ollut 70-luvun alusta alkaen yksi "bemarismi", miksi ihmeessä siitäkin piti luopua? no, ehkä kehitys kehittyy. sillähän nuo ovat perustelleet muutkin "uudistukset" kuten lukkoperän korvaaminen sähköhimmeleillä (ASC+T, DSC, jne.), kuljettajakeskeisestä kojetaulusta luopumisen, autojen koon ja painon kasvamisen, jne.
ai miten tämä liittyy meidän kilpuriprojektiin? no siten, että tulevaisuudessa ei ole enää mahdollista tehdä kilpureita lapis blau 316-mallista. nykyään kaikki siniset ovat metallivärejä eikä lapis blauta ole enää lainkaan tarjolla. lisäksi aloitusmalli on nyt 320i ja vasta syksyllä tulee 318i/d mutta voitaneen varmuudella todeta, ettei tulossa ole sitä kaikkein hienointa mallia, kaasari-316:sta. siispä ulko-uudenmaan e30 316 center tulee jatkossakin keskittymään vain korimalliin e30.

lopulta auto paljastettiin ja ihan kivaltahan se näytti:


tosin tuo takaluukku näyttää jotenkin tutulta - ihankuin se olisi kopioitu avensiksesta?

ja mihin ihmeeseen on hävinnyt lämpömittari?

pienistä puutteistaa huolimatta uusi 3 on tyylikäs. sen lisäksi tehoa on tullut mukavasti lisää uusiin malleihin eivätkä hinnatkaan ole aivan mahdottomasti nousseet. eli tälle mallille voi povata oikein mukavaa myyntimenestystä.
jännittävä yksityiskohta on se, että E90:ssä ei ole takaluukun kannessa enää työkalusarjaa.

tämähän on ollut 70-luvun alusta alkaen yksi "bemarismi", miksi ihmeessä siitäkin piti luopua? no, ehkä kehitys kehittyy. sillähän nuo ovat perustelleet muutkin "uudistukset" kuten lukkoperän korvaaminen sähköhimmeleillä (ASC+T, DSC, jne.), kuljettajakeskeisestä kojetaulusta luopumisen, autojen koon ja painon kasvamisen, jne.
ai miten tämä liittyy meidän kilpuriprojektiin? no siten, että tulevaisuudessa ei ole enää mahdollista tehdä kilpureita lapis blau 316-mallista. nykyään kaikki siniset ovat metallivärejä eikä lapis blauta ole enää lainkaan tarjolla. lisäksi aloitusmalli on nyt 320i ja vasta syksyllä tulee 318i/d mutta voitaneen varmuudella todeta, ettei tulossa ole sitä kaikkein hienointa mallia, kaasari-316:sta. siispä ulko-uudenmaan e30 316 center tulee jatkossakin keskittymään vain korimalliin e30.
0 Comments:
Lähetä kommentti
<< Home