lauantaina, helmikuuta 19, 2005

kilpuri takaisin tallille

pätevältä kaarien asentajalta ei mennyt kuin pari päivää kaarien laitossa. joten haimme tänään auton takaisin tallille. ensin laitettiin tiimin virallinen kuljettamisen monialaosaaja (=ajokortissa alkaa olla kaikki aakkoset pariin kertaan lueteltuna) hoitamaan rahtaaminen. yllätykseksemme 100+ tkm vuosiajot eivät ole lainkaan laiskistaneet tätä kuljettamisen monialaosaaja vaan hän repäisi yhdellä nykäisyllä koko kilpurin ylös trailerille.

tätä ei haitannut edes se, että auto piti nykäistä ylämäkeen.


tämän jälkeen tiimin ainoa oikea insinööri teki varmisti kilpurin pysymisen trailerilla kunnollisilla liinavirityksillä siinä missä kuljettamisen monialaosaaja oli jo valmis lähtemään liikenteeseen samantien kun kuorma oli saatu nostettua lavetille.


viimein päästiinkin sitten matkaan ja kuljettamisen monialaosaaja pääsi jälleen näyttämään ydinosaamisalueitaan eli lämä tiskissä ajoa, yhdistelmän vikurointivauhdin etsimistä (ja ylittämistä), nuupojen naiskuskien ohittamista kuorma päällä sekä tietenkin oon rekkamies -laulun hyräilemistä.


kuljettamisen monialaosaajalla oli sekä hoppu että kiire samanaikaisesti, joten hän olisi halunnut pudottaa lastin alan työehtosopimusta noudattaen eli sitomalla rahti kiinni seinään ja sen ajamalla lavetti alta pois. onneksi tiimin insinööri korjasi tilanteen ja kilpuri laskettiin hellävaraisesti takaisin talliin.