keskiviikkona, maaliskuuta 01, 2006

Pientä ehostusta

Turun kisan jälkeen alkoi sähköpostin välityksellä sekä kamala spekulointi siitä missä suoritustamme voidaan parantaa, että seuraavaan kisaan mennessä tehtävien korjausten suunnittelu. Ohessa poimintoja:


"Listataanpa tähän otsikkoon hiukan kantapään kautta opittuja asioita viikonlopulta. Me nimittäin tulemme ajamaan Alastarolla sijoituksesta.
Varikolla käynnit:
...
2. Korjaukset taas pitää tehdä yleisesti ripeämmin. Aika ihme, että saimme renkaanvaihtoon ja tankkaukseen poltettua 15 min.:)
...
Ajaminen:
...
2. Ei oteta enää mustia lippuja. Tunnetaan liput, ettei tulla turhaan varikolle kertomaan mitä lippua on näytetty.
3. Ei tulla turhaan varikolle kertomaan ulosajosta ellei autossa ole ilmennyt jotain vikaa. Toki puita päin ajaminen oli perusteltu syy vetäistä varikon läpiajo, jolloin saatiin pikainen visuaalinen tarkistus ettei auto tiputa jarrunestettä tai öljyä.
...
6. Ei anneta kiilareille armoa ohitustilanteissa. Pelti on halpaa kunhan pusun antaminen menee hallitusti eikä oman eturenkaan lebensraumia vaaranneta.
...
8. Jos joku nopeampi menee ohi, kannattaa pyrkiä seuraamaan hänen ajolinjoja ja jarrutuspaikkoja. Parin kierroksen opettelun jälkeen voikin sitten kuitata sijoituksen takaisin.:)
...
Vesa uurasti tänään tallilla ja kirjoittaa illalla viestin tekemättömistä töistä.

Jussi"

Vesa taas teki meille lupaamansa työlistan:
"Hyvät kilpa-ajotoverini,
Bussista tehty pakoputki ja ruiskutuspumpun kytky,=> tosin siitä puuttuu vielä kaksi hienokierteistä Withworth-ruuvia(W3/8" 20 kierrettä tuumalla, pituus 65..70 mm). Matti lupasi hankkia nämä huomenna.Ruiskutuspumppu on pylväsporakoneen pöydän päällä kasattuna M8 ruuveilla, näiden tilalle edelliset 3/8":t.Pumpun asennus, nyt molemmat (moottori ja pumppu) paikoillaan. Pumpussa alhaalla lyöty pisteitä runkoon ja laippaan,kolme pistettä kummaltakin puolelta kohdalleen ja moottori nykyisessä asennossaan niin ajoitus on sama kuin Turun matkalla.
Kilpurista purettu ja oiottu keulapellit (auton sisällä ja katolla).
=> Nuo hilut kiinnitettävä. Transponderin ruuvin voisi vaihtaa poppariksi.
Öljynjäähdyttimen kiinnikkeet oiottu.
=> sen takana M6 ruuvi, poistakaa se muttereineen, nyt ei rikkonut jäähdytintä, mutta toista samanlaista munkkia ei tule.Jos takana jotakin kiinni, pankaa pop-niitillä.
Vilkut ja peili irroitettu (ovat auton katolla)
=> toiseen etuvilkkuun tarvitaan lasi ja sitten se peili.
Etupyörien säätö tehty Maximum Atak-asentoon. Pellit oiottu lukuunottamatta Jussin pusua vasemmassa etulokarissa.
=> Jäähdyttimen suojus ottaa kiinni flektiin. Pankaa liina kiinni bussiin ja toinen pää jäähdyttimen alle kuskinpuolelleja vetäkää suoraksi.
=> Venttiilikoneisto säätämättä.
=> Vaihdelaatikon takakiinnike haettava takaisin vitusta ja kiinnitettävä.
=> Paikkamaalausta.

Vesa"

Nuo kaikki tehtävät saatiin tehdyiksi, ja kisaan ilmoittauduttiin. Matkalle lähdettäessä perjantai-iltana ei minulla kuitenkaan ollut iltavapaata, eikä Vesa ollut ehtinyt kuusta Nukarille saakka. Näin ollen kuljetusbussin hienosäätö jäi tekemättä, ja matkaan lähdettiin trailerin kanssa. Ratkaisu, joka toki vei meidät sinne ja takaisin, mutta ulkona oli kylmä seurata kisaa.