lauantaina, lokakuuta 22, 2005

Koneen korjausta ja auton ehostusta

Ahveniston testien jälkeen saatoimme olla tyytyväisiä auton ajettavuuteen, paitsi moottorin osalta. Moottori pätki mystisesti aina oikealle kääntyessä, eikä asialle tuntunut olevan mitään selitystä.

Ahveniston varikolla meille paljastui, että vedet ja öljyt menevät sekaisin. Arvelimme pätkimisenkin johtuvan tästä, ja uskoimme kansipahvin vaihdon korjaavan ongelman.

Kansipahvi kuitenkin osoittautui ehjäksi, joten vika oli siis jossain muualla. Tiimin sisällä oli näkemyseroja aiheesta, ja syyksi veikkailtiin jopa lohkon pettämistä, ja korjaustoimenpiteenä nähtiin mahdolliseksi ainoastaan uuden koneen hankkiminen.

Kansivikaa epäilevä osa kuitenkin sai tahtonsa läpi, ja irroitettu kansi vietiin koeponnistukseen, jossa ilmeni varsin yleinen halkeama laakeripukin juuressa. Kansi siis piti vaihtaa.

Kannen saaminen otti oman aikansa, ja lopulta ostimme Tuuninkiklubista bongaamaltamme myyjältä valmiiksi plaanatun kannen venttiileineen.

Askartelimme Tommin kanssa tallilla, ja koska minä olin tehnyt aiemmin koneremontin ja Tommi arkitehtina hallitsee taiteellisen näkemyksen mainosteippaamisessa, teki Tommi pääasiassa yksin kannen kasaamisen ja minä kärvistelin tarrojen ilmakuplien kanssa.