testit Ahvenistolla 14.6.06
päätimme lähteä Ahvenistolle kisatreeneihin testaamaan josko pehmeämmät jouset auttaisivat vetopito-ongelmiin ja vaihdekeppi pysyisi kädessä. ahkerina poikina lähdimme reissuun kesken työpäivää jännittynein tunnelmin:

heti matkan alussa sininen puolue yrittikin hidastaa matkaa stop, puhallus and go -rangaistuksella. kiitimme ja kumarsimme, että poliisi kuluttaa aikaa tuollaiseen oikeaan liikenneturvallisuuden kehityksen sen sijaan, että pitävät nopeusratsiaa keskellä yötä motarilla. karavaani kulki ja kuskilla oli kova työ pitää vauhti optimaalisena kulutukseen nähden.

tovin jurnuttamisen jälkeen edessämme oli kaunis näky: Ahveniston silta.

"ken tämän sillan alittaa, saa kaiken rahansa moottoriurheiluun upottaa" lukee varmaan pienellä präntillä. :)
testitiimi sinkoilee innokkaana ulos bussista.

bussin b-rappuun oli penetroitunut kilpa-auto, joka ulostautui hetkessä.

seuraavaksi ajettiin kilpurilla n. 43 kierrosta rataa ja koska otamme tämän lajin va-ka-vas-ti, kellotimme tieteellisen tarkasti mittasimme kierrosajat kännykällä katsomalla nauhoituksen kellosta. kello tykkäsi meistä sen verran että vauhtia oli tullut edelliseen Ahveniston sessioon verrattuna useamman sekunnin lisää, mutta silloin kellotetuissa ajoissa moottori oli suparu-säädöissä (lue: 5/6 pyttyä käytössä).
mutta joo, ajaminen ei ollut samanlaista luistelua ja kuminpolttoa kuin aikaisemmin eli vetopito oli parempi. valitettavasti vain samalla auto oli tullut Tekniikan Maailmasta tutuin termein luonnehdittuna "turvallisen aliohjaavaksi". ihankuin kilpuri olisi kuohittu kun sillä voi vetää ylikovaa mutkaa sisään ja renkaat vaan kiljuu, huutaa, RÄÄKYY - ja vasta sen jälkeen alkavat lipsumaan... eli tarttis varmaan tehdä jottain taas. varikolta saimmekin hyviä vinkkejä minkälaisen jousituksen rakennamme seuraavaksi.
mutta kokonaisuudessaan tämä oli hyvä testipäivä, kuten näkyy testiryhmän ilmeistä lähtiessämme radalta kohti kotia.

heti matkan alussa sininen puolue yrittikin hidastaa matkaa stop, puhallus and go -rangaistuksella. kiitimme ja kumarsimme, että poliisi kuluttaa aikaa tuollaiseen oikeaan liikenneturvallisuuden kehityksen sen sijaan, että pitävät nopeusratsiaa keskellä yötä motarilla. karavaani kulki ja kuskilla oli kova työ pitää vauhti optimaalisena kulutukseen nähden.

tovin jurnuttamisen jälkeen edessämme oli kaunis näky: Ahveniston silta.

"ken tämän sillan alittaa, saa kaiken rahansa moottoriurheiluun upottaa" lukee varmaan pienellä präntillä. :)
testitiimi sinkoilee innokkaana ulos bussista.

bussin b-rappuun oli penetroitunut kilpa-auto, joka ulostautui hetkessä.

seuraavaksi ajettiin kilpurilla n. 43 kierrosta rataa ja koska otamme tämän lajin va-ka-vas-ti, kellotimme tieteellisen tarkasti mittasimme kierrosajat kännykällä katsomalla nauhoituksen kellosta. kello tykkäsi meistä sen verran että vauhtia oli tullut edelliseen Ahveniston sessioon verrattuna useamman sekunnin lisää, mutta silloin kellotetuissa ajoissa moottori oli suparu-säädöissä (lue: 5/6 pyttyä käytössä).
(kuvittele tähän kuva kilpurista radalla kun tällä kertaa ei tullut otettua lainkaan kuvia radalta, onhan niitä jo täällä iso kasa muutenkin.)
mutta joo, ajaminen ei ollut samanlaista luistelua ja kuminpolttoa kuin aikaisemmin eli vetopito oli parempi. valitettavasti vain samalla auto oli tullut Tekniikan Maailmasta tutuin termein luonnehdittuna "turvallisen aliohjaavaksi". ihankuin kilpuri olisi kuohittu kun sillä voi vetää ylikovaa mutkaa sisään ja renkaat vaan kiljuu, huutaa, RÄÄKYY - ja vasta sen jälkeen alkavat lipsumaan... eli tarttis varmaan tehdä jottain taas. varikolta saimmekin hyviä vinkkejä minkälaisen jousituksen rakennamme seuraavaksi.
mutta kokonaisuudessaan tämä oli hyvä testipäivä, kuten näkyy testiryhmän ilmeistä lähtiessämme radalta kohti kotia.

0 Comments:
Lähetä kommentti
<< Home